KVALITETSVIN FRA HELE VERDEN! Se også vores lokale sortiment fra Odsherred & omegn

Fragt fra 49,- | Fri fragt 1499,- I  

Kundeservice (09:30- 17:30) - (+45 4211 8313) 

FAQ

Blog - vinviden

Handelsbetingelser

Generelle oplysninger


Asnæs Vinen & Co.
Asnæs og omegns brugsforening


CVR-nr. 69841414
Centervej 1, 4550 Asnæs
info@vinenogco.dk
+45 4211 8313

 

Betaling

På VinenogCo.dk accepterer vi følgende betalingsmidler:

• MobilePay

• Dankort

• VisaDankort

• eDankort

• MasterCard

• VisaElectron

 

Vi tager ikke kortgebyrer.

 

Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes.  
 

Du kan også vælge at reservere produkterne og betale i butik. 

  

 

Fragt

Hos Asnæs Vinen & Co. har du mulighed for at afhente dine varer på vores adresse eller få varen tilsendt med fragtmand/post - vi benytter os af fragtfirmaet PostNord. Du vil modtage en besked når din pakke bliver afsendt. 

 


Vi tilbyder gratis fragt ved køb over 1499,-. 

Ved køb for under 1499,- vil fragtprisen være 49,-.

Leveringstiden vil være 2-5 arbejdsdage. Dette afhænger af varens placering - om den sendes fra vores centrallager eller fra fjernlager. 


Ved levering til private: lav venligst en bemærkning om, hvor vi kan stille/levere varerne, hvis der ikke er nogen hjemme. Hvis fragtmanden går forgæves, bliver varerne kørt retur til fragtcentralen og varerne skal afhentes her - eller genudkøres på købers regning. 

 

Til at fragte vores varer benytter vi fragtfirmaet PostNord. Pakker (1-24 fl.) leveres til døren eller på anviste sted med PostNord på private adresser mandag-fredag kl. 8-16.

Paller (25-? fl.) leveres til kantsten eller på kørefast belægning med PostNord. 

Når ordren afsendes vil du modtage en mail med info om dette. Da vi ikke oplever det som værende forsvarligt at fragte vin til pakkeshops mm. kan du kun vælge levering til hjemmeadresse. 

 

Har du valgt at afhente dine varer i butikken, vil de være klar til afhentning 1-3 arbejdsdage efter køb og du får besked herom på mail eller sms.

 

Levering anses for sket, når du har fået varen udleveret. Er du ikke hjemme, anses levering for sket efter at fragtmanden har stillet varen på det anviste sted. Varen leveres uden kvittering og du bærer selv ansvaret for varen. Varen leveres med fragtmand til din hoveddør i gadeplan. Det vil sige, at hvis varen skal leveres til en etageejendom, fragtes varen kun til hoveddøren i gadeplan. Skal varen leveres i et parcelhus, skal adgangsvejen til hoveddøren være flisebelagt. 

 

Skulle en vare være udsolgt kontakter vi dig og aftaler nærmere vedr. ordren og levering. 

 

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.  
 
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
 
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til (info@vinenogco.dk) eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering
Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 14 dage til at sende varen tilbage til os.
Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.
 
Visse varer kan ikke returneres med normal post. Dette gælder for: glasflasker og andre skrøbelige genstande, som skal pakkes forsvarligt ved returnering.
Udgifterne til returnering af disse varer forventes højst at koste ca. 100 kr. 
 
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.

 

Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.


 
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
 
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

 

Varen sendes til:
Asnæs Vinen & Co.
Centervej 1,
4550 Asnæs
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.


Du kan også fortryde købet ved at give os besked og aflevere den personligt på ovenstående adresse indenfor butikkens åbningstider. 

 

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.
Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.
 
Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.  

 

Varen sendes til:
Asnæs Vinen & Co.
Centervej 1,
4550 Asnæs
 
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.
Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.  

 

Persondatapolitik

Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
 
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.  

Her er der tale om fragtselska PostNord. Alle medarbejdere ved Asnæs Vinen & Co og følgende samarbejdspartnere Bluepoint, DanDomain Hosting og hvem der er lavet databehandleraftale med, har adgang til oplysningerne. 
 
Personoplysningerne registreres hos Asnæs Vinen & Co. og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.  
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.

Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.  
Den dataansvarlige på www.vinenogco.dk er Martine Algren Pedersen og kan kontaktes på info@vinenogco.dk


Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: martine@vinenogco.dk  

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte Vinmand Jesper Nielsen (Jesper@vinenogco.dk
Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

 

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

 
 
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr

 

 


 

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 11.05.2021

 

 

 

Standardfortrydelsesformular

(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

 

Hent fortydelsesformular